Selecteer een pagina

Renkema Kaas uit Amersfoort is een bekroond familiebedrijf dat al 30 jaar bestaat. Zij zijn gespecialiseerd in buitenlandse kazen en weten veel te vertellen over de herkomst en geschiedenis van hun kazen. Onlangs is de specialistische kaaswinkel overgegaan van vader op zoon. Hiermee is ook de stap gemaakt om van franchise-onderneming naar een zelfstandige onderneming over te gaan. Voor deze verandering zocht de familie een ontwerpstudio met branche ervaring.

Profiel

  • Amersfoort
  • Familiebedrijf
  • Van franchise naar zelfstandig

Werkzaamheden

  • Logo en huisstijl
  • Gevelreclame
  • Verpakkingen

Renkema Kaas,
Beste Buitenlandse Kaasspecialist

De welgevormde visie en de uitmuntende kennis van de producten die worden verkocht, onderstrepen volgens de jury het ondernemerschap van Pieter Renkema en zijn team. Het zeer uitgebreide assortiment buitenlandse kaas wordt gepresenteerd in een uitnodigende winkel waar beleving dagelijks centraal staat.

Aanleiding

Met de nieuw verworven zelfstandigheid zien Pieter en Piet alle vrijheid om de winkel helemaal volgens eigen visie in te gaan richten. Heerlijk, eindelijk alles aanpassen naar één gedachte- gaan voor topkwaliteit!

Hun liefde voor kaas is hierbij een drijvende kracht waardoor de winkel interessant en vernieuwend en op smaak gehouden wordt. Hiervoor wordt nog koste nog moeite gespaard, je kunt de familie dan ook met regelmaat vinden op bezoek bij buitenlandse kaasproducenten en kaasbeurzen om zo de beste en meest bijzonderste kazen te importeren. Wie de winkel bezoekt merkt dan ook aan een mooie gedifferentieerd assortiment dat er veel tijd en aandacht zit in het samenstellen van het assortiment. Het is dan ook een genot om van deze specialisten bij elke kaasje een mooi verhaal te horen.

Deze mate van aandacht wilden zij ook graag voelbaar maken in elk contactmoment dat Renkema heeft met een klant. Daarom werd er gezocht naar een strakke, hedendaagse en smaakvolle merkpresentatie met een duidelijke focus op het productassortiment.

Keuringsdienst van Waarde

Lastige vragen van de KVW? Niet voor Pieter!

 

 

Resultaat

Een smaakvol en modernistisch , semi klassiek logo in een luxe setting ondersteunt met een stilistische illustratie van het kernproduct kaas.

Logo

De letters zijn statig en strak en toch ook heel smaakvol en klassiek, het geeft een helder en hedendaags gevoel voor ambacht. Opvallende elementen (zoals bv de combinatie tussen R en de k) in het logo maken het herkenbaar.